A.Π.: 2098
Για την επικείμενη επιλογή υποδιευθυντών και υποδιευθυντριών σχολικών μονάδων
Για μία ακόμη φορά το επιτελικό κράτος αποδεικνύεται ανίκανο να διεκπεραιώσει ακόμα και τις πιο απλές διαδικασίες εγκαίρως. Παρότι η θητεία των υποδιευθυντών/ντριών έληξε με τη λήξη του προηγούμενου σχολικού έτους, καμία διαδικασία για την επιλογή νέων δεν έχει ξεκινήσει. Η επιλογή νέων υποδιευθυντών/ντριών μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς θα δημιουργήσει νέα κενά ή και πλεονάσματα, τινάζοντας στον αέρα τον προγραμματισμό των σχολείων και τις υπηρεσιακές μεταβολές που πραγματοποιήθηκαν έως τώρα. Επιπλέον, το ΥΠΑΙΘΑ δεν έχει ακόμα ορίσει όσα τοπικά συμβούλια επιλογής χρήζουν ανασυγκρότησης, με αποτέλεσμα οι διαδικασίες να μην μπορούν να ολοκληρωθούν.
Με βάση τις διατάξεις του 4823/21, η δημοκρατία στις σχολικές μονάδες υπονομεύεται καθώς αρμοδιότητες που ανήκαν στο Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών έχουν μεταφερθεί αποκλειστικά στους/στις διευθυντές/ντριες των σχολείων (όπως καταμερισμός εξωδιδακτικών καθηκόντων, επιλογή υποδιευθυντών/ντριών κα).
Καλούμε όλους τους διευθυντές και όλες τις διευθύντριες και τους Συλλόγους Διδασκόντων/ουσών να περιφρουρήσουν το συνεργατικό και δημοκρατικό κλίμα στα σχολεία. Να μην αποφασίζουν ως μονοπρόσωπα όργανα αλλά να καλούν το Σύλλογο να συναποφασίζει για όλα τα ζητήματα του σχολείου, όπως ίσχυε για δεκαετίες.
Ενόψει των διαδικασιών επιλογής υποδιευθυντών/ντριών, καλούμε τους/τις διευθυντές/ντριες να συγκαλέσουν το Σύλλογο ώστε να τεθούν υποψηφιότητες για τη θέση και να αποφασίσουν συλλογικά οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, όπως γινόταν πάντα. Την απόφαση αυτή να προωθήσουν οι διευθυντές/ντριες στα αρμόδια τοπικά συμβούλια.
Οι σχολικές μονάδες δεν είναι επιχειρήσεις, δεν χρειάζονται μάνατζερ με υπερεξουσίες και ανταγωνιστικό κλίμα. Είναι χώρος διαπαιδαγώγησης και μόρφωσης των παιδιών μας. Μόνο μέσα από την καλή συνεργασία και την δημοκρατική λειτουργία μπορεί να εξασφαλιστεί το παιδαγωγικό κλίμα που είναι απαραίτητο για ποιοτική Παιδεία.
Απαιτούμε την κατάργηση του ν.4823/21!
Για το αρχείο σε pdf … εδώ