Αθήνα, 29/10/2021

                                                                                                                              Α.Π:522

Πώς αξιολογείται το ΥΠΑΙΘ για τις συγχωνεύσεις τμημάτων τέλη Οκτώβρη;

 Η αντιεκπαιδευτική πολιτική  και ο αυταρχισμός της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘ δεν έχει τελειωμό. Τη στιγμή που βγάζει παράνομη την προκηρυγμένη απεργία-αποχή  από την «αξιολόγηση», απαιτεί δύο μήνες μετά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς τη συγχώνευση εκατοντάδων τμημάτων στα σχολεία όλης της χώρας! Ο στόχος είναι να δημιουργηθούν τμήματα με 26-28 μαθητές/τριες προκειμένου να καλυφθούν τα χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία και να περιοριστούν οι περαιτέρω προσλήψεις αναπληρωτών. Η οδηγία αυτή δεν λαμβάνει υπόψη της ούτε τα μορφωτικά και ψυχικά προβλήματα που προέκυψαν από το κλείσιμο των σχολείων και την εφαρμογή της τηλεκπαιδευσης, ούτε το γεγονός ότι για να εφαρμοστεί οποιαδήποτε μέθοδος διδασκαλίας χρειάζονται λιγότεροι μαθητές/τριες στα τμήματα και τα εργαστήρια και προφανώς  ούτε το μέγεθος των αιθουσών!

     Για άλλη μια φορά αποδεικνύεται ότι το ΥΠΑΙΘ αδιαφορεί όχι μόνο για, τις ενδεχόμενες συνέπειες του νέου κύματος της πανδημίας,  αλλά και για τις μορφωτικές συνέπειες που για άλλη μια φορά θα υποστούν οι μαθητές και οι μαθήτριες των δημόσιων σχολείων. Μάλιστα η Υπουργός Παιδείας σε πολλές συνεντεύξεις της, δε δίστασε να υπονοήσει πως για τα χιλιάδες κενά ευθύνονται οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι ζητούν άδειες για λόγους υγείας, εγκυμοσύνης και ανατροφής τέκνων!  Για άλλη μια φορά η Υπουργός προσπαθεί να καλύψει τις εγκληματικές ευθύνες της κυβέρνησης κατηγορώντας και συκοφαντώντας τους/τις εκπαιδευτικούς.

     Η πολιτική επιλογή των συγχωνεύσεων σχεδόν δύο μήνες μετά την έναρξη των μαθημάτων οδηγεί σε μετακινήσεις εκπαιδευτικών για συμπλήρωση του ωραρίου τους, σε υποχρεωτικές υπερωρίες για την εξοικονόμηση εκπαιδευτικών αλλά και σε μετακίνηση σε άλλη πόλη, τη στιγμή που όλοι/ες έχουν ήδη νοικιάσει το σπίτι στο οποίο θα διέμεναν για τη φετινή σχολική χρονιά.

     Σε μια συγκυρία που το Υπουργείο Παιδείας ασκεί εκπαιδευτική πολιτική μέσω της δικαστικής οδού, η απαίτηση για συγχωνεύσεις τμημάτων, αποκαλύπτει πώς εννοεί την «αναβάθμιση του σχολείου» και την «ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών» (νόμος 4823/2021).

     Τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα που οδηγούν και στις  συγχωνεύσεις τμημάτων δείχνουν ότι είναι μονόδρομος για εκπαιδευτικούς, μαθητές/τριες και γονείς,  η πολιτική του υπουργείου παιδείας να συναντήσει την αντίσταση του κλάδου και να ανατραπεί. Είναι αναγκαία λοιπόν η ευρύτερη συσπείρωση όλης της κοινωνίας  όχι μόνο για τις συγχωνεύσεις των τμημάτων αλλά και γιατί μετά από την πολύμηνη αναστολή λειτουργίας των σχολείων  το υπουργείο συνεχίζει – επεκτείνει και εφαρμόζει την ίδια απαράδεκτη αντιεκπαιδευτική πολιτική:

  • τα σχολεία επαναλειτουργούν με ένα υγειονομικό πρωτόκολλο που δέχεται έντονη κριτική από ειδικούς (50%+1 θετικά κρούσματα για το κλείσιμο ενός τμήματος)
  • τα πολυπληθή τμήματα δημιουργούν συνθήκες υπερμετάδοσης του ιού (δεν εισακούστηκε η πρόταση της ΟΛΜΕ για 15 μαθητές ανά τμήμα)
  • στα τέλη Οκτώβρη τα κενά των εκπαιδευτικών είναι περίπου 3500
  • η πανδημία ήταν η «ευκαιρία» για να νομοθετήσει μια σειρά αντιεκπαιδευτικών μέτρων (ΕΒΕ, τράπεζα θεμάτων, ισοτιμία κολεγίων-ΑΕΙ, αξιολόγηση, επαγγελματική εκπαίδευση,  αστυνομία στα πανεπιστήμια, αύξηση των προτύπων  κ.α.)
  • με τις αλλεπάλληλες δικαστικές προσφυγές βάλλει ευθέως ενάντια στο συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της απεργίας
  • επιδιώκει την αποδυνάμωση και τη συρρίκνωση του δημόσιου σχολείου και την εμπορευματοποίηση της γνώσης

     Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καταγγέλλει την απαράδεκτη πολιτική που ασκεί η ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. η οποία συρρικνώνει το δημόσιο σχολείο. Απαιτούμε την ανάκληση των αντιπαιδαγωγικών αποφάσεών της και την άμεση πραγματοποίηση νέας φάσης πρόσληψης αναπληρωτών για την κάλυψη των κενών. Καλούμε τις ΕΛΜΕ να αποτρέψουν με συλλογική δράση κάθε απόπειρα εφαρμογής συμπτύξεων και συγχωνεύσεων τμημάτων, να διοργανώσουν την επόμενη εβδομάδα παραστάσεις διαμαρτυρίας στις ΔΔΕ και να ενημερώσουν τις τοπικές κοινωνίες. Οι ανάγκες των μαθητών μας δε χωράνε σε λογιστικά φύλλα ούτε είναι υπόλοιπα διαιρέσεων και υπολογισμών!

Για το αρχείο σε pdf … εδώ