Αθήνα, 13/07/2018
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ συναντήθηκε την Τρίτη 10 Ιουλίου με τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας. Τα θέματα που μας απασχόλησαν ήταν η επιχειρούμενη αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων και οι σχετικές αποφάσεις για τις υπηρεσιακές μεταβολές των συναδέλφων.
Στο ζήτημα της αναμοριοδότησης των σχολικών μονάδων επισημάναμε τα εξής:
- Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ ουδέποτε είχε ζητήσει γενική αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων.
- Οι υφιστάμενες αδικίες στη μοριοδότηση των σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης θα μπορούσαν να αρθούν με την άνοδο των μορίων στο επίπεδο της αντίστοιχης σχολικής μονάδας της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
- Η εμμονή της πολιτικής ηγεσίας στην αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εφόσον έχει αναδρομική ισχύ, θα δημιουργήσει σοβαρότατες ανακατατάξεις στον πίνακα των μορίων και σίγουρα συνιστά άδικη αντιμετώπιση για χιλιάδες συναδέλφους.
- Με την επιχειρούμενη αναμοριοδότηση εκατό σαράντα (140) σχολικές μονάδες αλλάζουν ζώνη, με αποτέλεσμα να γίνονται δυσμενέστεροι οι όροι για τη συγκρότηση των τμημάτων και στα ΓΕΛ και στα ΕΠΑΛ .
- Επισημάναμε ότι είναι άδικη η υποβάθμιση των σχολικών μονάδων των πρωτευουσών νομών, ιδιαιτέρως αυτών που βρίσκονται στις παραμεθόριες περιοχές, γιατί δε λαμβάνεται υπόψη ότι η μεγάλη πλειοψηφία των συναδέλφων που υπηρετούν σε αυτές είναι μακριά από τον τόπο συμφερόντων τους.
Για το ζήτημα των υπηρεσιακών μεταβολών το Δ.Σ της ΟΛΜΕ επεσήμανε τα εξής:
- Θεωρούμε λανθασμένη την απόφαση της πολιτικής ηγεσίας να προχωρήσει στο κλείδωμα των τμημάτων τον Ιούνιο και να ρυθμίσει τις υπηρεσιακές μεταβολές (τοποθετήσεις) με βάση αυτά τα δεδομένα τον Ιούλιο.
- Θεωρούμε επιβεβλημένο να γίνουν οι προσωρινές τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών σε λειτουργικά κενά το Σεπτέμβριο, με την ολοκλήρωση των εγγραφών και την οριστικοποίηση των τμημάτων.
- Η εμμονή της πολιτικής ηγεσίας να συνεδριάσουν τα υπηρεσιακά συμβούλια τον Ιούλιο θα προκαλέσει και άδικη μεταχείριση σε βάρος αρκετών συναδέλφων και θα οδηγήσει σε πολλές περιπτώσεις σε ανατροπή αυτών των τοποθετήσεων.
- Η απόφαση του κλειδώματος των τμημάτων θα εμποδίσει αρκετούς μαθητές να επιλέξουν το σχολείο της γειτονιάς τους. Αυτό γίνεται με καθαρά δημοσιονομική στόχευση.
Απαντώντας ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας δήλωσε ότι:
- Στο ζήτημα της αναμοριοδότησης δεν θα υπάρχει αναδρομικότητα και τα μόρια των συναδέλφων θα παραμείνουν με τα έως σήμερα δεδομένα.
- Είναι ανοιχτό το θέμα των σχολείων που αλλάζουν ζώνη και θα απασχολήσει το Υπουργείο τη μεθεπόμενη σχολική χρονιά, ενώ ότι για τη νέα σχολική χρονιά θα παραμείνουν τα μέχρι τώρα ισχύοντα. Είναι προφανές ότι η δήλωση αυτή δεν απομακρύνει τον κίνδυνο κατάργησης τμημάτων στα μαθήματα επιλογής και προσανατολισμού για τα ΓΕΛ και στους τομείς και στις ειδικότητες για τα ΕΠΑΛ.
- Οι Διευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που κάλεσαν τους Συλλόγους Διδασκόντων σε κατανομή μαθημάτων στο τέλος Ιουνίου ενήργησαν αυτοβούλως και θα ελεγχθούν, αφού η σχετική απόφαση όριζε ότι η ανωτέρω διαδικασία έπρεπε να γίνει την 3η Σεπτεμβρίου.
- Θα επιδιωχθεί να υπάρχει κοινή συνεδρίαση των ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ για τις κοινές ειδικότητες, για να μην παρατηρείται το φαινόμενο της δυσμενούς μεταχείρισης των καθηγητών που αποσπώνται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Είναι προφανές ότι η πολιτική ηγεσία εμμένει στην επιλογή της αναμοριοδότησης με συνακόλουθο αποτέλεσμα τη μείωση των μορίων διαβίωσης σε εκατοντάδες σχολεία. Δεν γίνεται δεκτή η πρόταση της ΟΛΜΕ για καθιέρωση κοινού συστήματος μοριοδότησης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη βάση των μέχρι τώρα ισχυόντων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Επίσης φαίνεται ότι είναι πολιτική επιλογή του Υπουργείου Παιδείας το πρόωρο κλείδωμα των τμημάτων τον Ιούνιο πάρα το γεγονός ότι θα εκκρεμούν οι οριστικές δηλώσεις των μαθητών σε ότι αφορά τα μαθήματα επιλογής, ομάδων προσανατολισμού, τομείς και ειδικότητες. Η επιλογή αυτή στοχεύει στη μείωση του αριθμού των υπηρετούντων εκπαιδευτικών (αναπληρωτών και μονίμων) σε βάθος χρόνου. Επιβάλλεται το Υπουργείο Παιδείας να αναθεωρήσει την εγκύκλιο με αρ.πρωτ.109333/ΕΖ και να υιοθετήσει τις προτάσεις της ΟΛΜΕ για τις υπηρεσιακές μεταβολές, όπως έχουν ήδη κατατεθεί, προς όφελος της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών.
Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ