Αθήνα, 18/04/2016

 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ? ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΕ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ

 ΠΕΜΠΤΗ, 21/4 ΣΤΙΣ 12 το ΜΕΣΗΜΕΡΙ ΣΤΟ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ        

 

 Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ στέλνει τους αγωνιστικούς του χαιρετισμούς στους εκατοντάδες συναδέλφους και αναπληρωτές που βρέθηκαν στη μεγάλη συγκέντρωση στο Υπουργείο Παιδείας την Παρασκευή, 15/4/2016.

Οι εκπαιδευτικοί αγωνιζόμαστε για μια δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση για όλους τους μαθητές. Όμως, ποιοτική εκπαίδευση δεν μπορεί να υπάρξει, όσο υπάρχουν χιλιάδες κενές θέσεις εκπαιδευτικών στα δημόσια σχολεία. Οι συνάδελφοι αναπληρωτές υπηρετούν επί σειρά ετών στις εσχατιές της χώρας, κάτω από αντίξοες συνθήκες, με χαμηλές αμοιβές και για αυτό αξίζουν τον σεβασμό όλων μας.

Δυστυχώς, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, αντί να αναγνωρίσει τη μακροχρόνια προσφορά τους στη δημόσια εκπαίδευση και να προχωρήσει σε μαζικούς μόνιμους διορισμούς, όπως επανειλημμένα έχει δεσμευτεί, προχωρά σε αλλαγή του συστήματος πρόσληψης αναπληρωτών για τη σχολική χρονιά 2016-2017 απαξιώνοντας την προϋπηρεσία και οδηγώντας χιλιάδες από αυτούς εκτός εκπαίδευσης.

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ έχει υποχρέωση να υποστηρίξει τα μέλη του, και ιδιαίτερα τα πιο αδύνατα, δηλαδή τους συναδέλφους  αναπληρωτές και ωρομίσθιους, τους ελαστικά εργαζόμενους, μέχρι την εξάλειψη αυτών των απαράδεκτων σχέσεων εργασίας. Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ συναισθανόμενο την κρισιμότητα των στιγμών για τους συναδέλφους αναπληρωτές, κατέθεσε από την αρχή της συμμετοχής του στην Επιτροπή για τις υπηρεσιακές μεταβολές την πρόταση-απόφαση του 17ου Συνεδρίου για το σύστημα διορισμών. Απαιτήσαμε μαζικούς διορισμούς ώστε να καλυφθούν όλα τα πραγματικά κενά, την κατάργηση του Ν. 3848/10 και τη θεσμοθέτηση ενός ενιαίου συστήματος μονίμων διορισμών και πρόσληψης αναπληρωτών με τα ίδια ποιοτικά χαρακτηριστικά, πρόταση βιώσιμη, συνταγματική και ισορροπημένη.

Για την περαιτέρω στήριξη της πρότασης-απόφασης του 17ου Συνεδρίου, αποφασίσαμε να συνεργαστούμε με έγκριτο νομικό, ο οποίος ανέλαβε να στηρίξει νομοτεχνικά την πρότασή μας, λειτουργώντας ως νομικός μας σύμβουλος. Η πρόταση παρουσιάστηκε στο ΔΣ της ΟΛΜΕ και αποφασίστηκε να γίνει συνάντηση με νομικούς-υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου για να κατατεθούν τα νομικά επιχειρήματα της Ομοσπονδίας αντιδρώντας στην πρόταση νόμου του Υπουργείου για το σύστημα πρόσληψης. Στη συνάντηση αντιπροσωπείας της ΟΛΜΕ (Γεν. Γραμματέας, οι δύο αιρετοί του ΚΥΣΔΕ και ο νομικός σύμβουλος) με αντιπροσωπεία του Υπουργείου Παιδείας (Διευθυντής Γραφείου Υπουργού, νομικοί σύμβουλοι Υπουργείου) παρουσιάσαμε εμπεριστατωμένα με νομική επάρκεια – τεκμηρίωση την πρότασή μας, και  αναμέναμε την απάντηση του Υπουργείου, στην ουσία την πολιτική του βούληση να καταργήσει το Ν. 3848/10 και να θεσμοθετήσει ένα νέο σύστημα διορισμών.

Με έκπληξη διαβάσαμε το Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με το οποίο υπήρχε συμφωνία μεταξύ του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ και της πολιτικής ηγεσίας!!!

Η μόνη σύμπτωση απόψεων που υπήρξε ήταν η εξής:

  • Η απόφαση του ΣτΕ δημιουργεί μία νέα κατάσταση στην εκπαίδευση την οποία οφείλουμε να αντιμετωπίσουμε
  • Επιβάλλεται ένα νέο σύστημα διορισμών βιώσιμο, συνταγματικό, λειτουργικό και ισορροπημένο.

Πέραν αυτών των γενικών διαπιστώσεων καμία συμφωνία δεν προέκυψε για τον απλούστατο λόγο ότι το Υπουργείο Παιδείας δεν τοποθετήθηκε επί της ουσίας στην πρότασή μας.

      Και ενώ οι νομικοί σύμβουλοι του Υπουργού δεν αντέκρουσαν τα  επιχειρήματα του συμβούλου μας, λίγες ημέρες αργότερα κυκλοφόρησε ένα κείμενο του Υπουργείου που μιλούσε για αντικρουόμενες νομικές απόψεις της ΟΛΜΕ. Επί της ουσίας το Υπουργείο Παιδείας φαίνεται ότι εμμένει στη θέση – πρότασή του, παρά το γεγονός ότι η θέση του αυτή είναι καταφανώς άδικη σε σχέση με τους συναδέλφους με μεγάλη προϋπηρεσία, αυτό το γεγονός έκανε συνδικαλιστικά αναγκαία τη δημοσιοποίηση της γνωμοδότησης του νομικού συμβούλου της ΟΛΜΕ.

 Η μεγάλη συγκέντρωση των εκπαιδευτικών ήταν η πρώτη απάντηση του κλάδου.

      Καλούμε τον Υπουργό Παιδείας να δεσμευτεί για διορισμούς εκπαιδευτικών στα δημόσια σχολεία σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες, να καταργήσει το Ν. 3848 και να θεσμοθετήσει ένα νέο ενιαίο σύστημα διορισμών-προσλήψεων λαμβάνοντας υπόψη του την πρόταση της ΟΛΜΕ, αν πραγματικά ενδιαφέρεται να ξεκινήσει ομαλά η επόμενη σχολική χρονιά. Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ δηλώνει ότι βρίσκεται στο πλευρό των αναπληρωτών και θα παραμείνει δίπλα τους μέχρι το τέλος. Καλούμε όλους τους συναδέλφους στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση να αγκαλιάσουν τον αγώνα των αναπληρωτών γιατί είναι και αυτή μία από τις μάχες που δίνουμε για να στηριχτεί η δημόσια εκπαίδευση.

      Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός ότι η πλειοψηφία των συναδέλφων αναπληρωτών στηρίζει τη θέση της ΟΛΜΕ για το σύστημα διορισμών:

Για ένα νέο σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών προτείνουμε τα παρακάτω:

Σύστημα μοριοδότησης  μέσω του ΑΣΕΠ που να συμπεριλαμβάνει:

  • 1 μόριο για κάθε μήνα προϋπηρεσίας.
  • 1 μόριο για κάθε βαθμό πάνω από τη βάση σε οποιοδήποτε προηγούμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ (επιλέγεται ο διαγωνισμός εκείνος που ο εκπ/κός έχει πετύχει την καλύτερη βαθμολογία)
  • 1 μόριο για κάθε χρόνο από τη λήψη πτυχίου.

Κλιμακωτή μοριοδότηση του αριθμού παιδιών (πχ. 1 παιδί 3 μόρια, 2 παιδιά 6 μόρια κ.λπ.).

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ:

 Καλεί τις ΕΛΜΕ να ενημερώσουν τα μέλη τους με περιοδείες, συγκεντρώσεις αντιπροσώπων και έκτακτες Γεν Συνελεύσεις εάν το κρίνουν εφικτό την Τετάρτη, 20/4/2016.

Προκηρύσσει 3ωρη στάση εργασίας την Πέμπτη, 21/4/2016 (από τις 11.00 -14.00 και από 14.00 ? 17.00) και καλεί τους συναδέλφους να συμμετέχουν σε συγκεντρώσεις  διαμαρτυρίας στις 12:00 το μεσημέρι στις περιφερειακές ή διευθύνσεις εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα και στο Υπουργείο Παιδείας στην Αθήνα.

 

Αγωνιζόμαστε και διεκδικούμε:

-Μαζικούς διορισμούς στην εκπαίδευση

-Κατάργηση του Ν. 3848/10

-Απόσυρση των προτάσεων του Υπουργείου για το σύστημα προσλήψεων αναπληρωτών

-Σύστημα διορισμών σύμφωνα με τη θέση του κλάδου.

 

Ο Αγώνας για τη στήριξη του δημόσιου σχολείου συνεχίζεται.

Ο αγώνας για μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους κλιμακώνεται.

Οι μνημονιακές πολιτικές που εφαρμόζονται διαλύοντας την παιδεία, τα κοινωνικά αγαθά και τις ζωές των ανθρώπων πρέπει να ανατραπούν.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ