ΔΗΛΩΣΗ

του Προέδρου της ΟΛΜΕ Θέμ. Κοτσιφάκη:

Καμιά συναίνεση με αυτή την πολιτική!

            Ο Υπουργός Παιδείας χρησιμοποιώντας τα επικοινωνιακά του εργαλεία, διοχέτευσε στα ΜΜΕ πως «υπάρχει 70 ? 80% ταύτιση απόψεων με ΟΛΜΕ ? ΔΟΕ», «κρατάμε ψηλά τη σημαία του διαλόγου»,κ.λπ.

            Επειδή ο κ. Υπουργός ασχολείται με την προβολή του στα ΜΜΕ από την πρώτη μέρα που ανέλαβε το Υπουργείο Παιδείας, και προσπαθεί να παρουσιάσει το προφίλ του «καλού» Υπουργού, είμαστε αναγκασμένοι να δηλώσουμε τα παρακάτω:

–          Δεν υπάρχει, ούτε θα υπάρξει καμία συναίνεση των εκπαιδευτικών σε αυτή τη βάρβαρη πολιτική λιτότητας και περικοπών. Στη συνεχή μείωση των δαπανών για την παιδεία κάθε χρόνο. Πολιτική που υπηρετεί ο κ. Λοβέρδος, όσα φτιασιδώματα «δημοκρατίας και διαλόγου» να τους αποδώσει.

–          Δεν συναινούμε σε καμία πολιτική που θέλει ομήρους, 16 μήνες τώρα τους εκπαιδευτικούς σε διαθεσιμότητα, και απειλεί με απόλυση αρκετούς συναδέλφους. Δεν αποδεχόμαστε το παιχνίδι του «καλού» Υπ. Παιδείας που μας παραπέμπει στον «κακό» Υπ. Διοικ. Μεταρρύθμισης ή και το αντίστροφο. Όσοι υπηρετούν αυτή την πολιτική έχουν την ίδια ευθύνη.

–          Δεν συναινούμε στην διάλυση του δημόσιου σχολείου, στις αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις για το Λύκειο, όπως η τράπεζα θεμάτων και ο νέος τρόπος προαγωγής  που θα οδηγήσουν χιλιάδες μαθητές εκτός Λυκείου.

–          Δεν συναινούμε στη διάλυση της ΤΕΕ, στη μετατροπή της σε κατάρτιση και μαθητεία, στην κατάργηση τομέων ? ειδικοτήτων και σχολείων.

–          Δεν συναινούμε στους μηδενικούς διορισμούς εκπαιδευτικών, στην εργασιακή ομηρία των χιλιάδων αναπληρωτών και ωρομισθίων συναδέλφων μας, που γυρίζουν στις εσχατιές της χώρας χωρίς να τους αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία και δεν διορίζονται.

–          Δεν συναινούμε στις συγχωνεύσεις ? καταργήσεις σχολείων και τμημάτων.

–          Δεν συναινούμε στις περικοπές των μισθών μας και θα μας βρουν απέναντι στα σχέδια τους για το νέο μισθολόγιο.

–          Δεν συναινούμε στην επιβολή της αξιολόγησης εκπαιδευτικών και σχολείων που θα οδηγήσει στη χειραγώγηση και την εξαθλίωση των εκπαιδευτικών, τη διάλυση της συλλογικότητας και στην κατηγοριοποίηση των σχολείων.

–          Δεν συναινούμε στην παραμονή του συνόλου του νέου Πειθαρχικού Δικαίου που δημιουργεί συνθήκες φόβου και πειθάρχησης και μαζί με την αξιολόγηση υπονομεύει την αναγκαία παιδαγωγική ελευθερία του εκπαιδευτικού.

–          Τέλος, και πιο συγκεκριμένα, καμία «συμφωνία 70 – 80%» δεν υπήρξε με τον Υπ. Παιδείας στη συνάντηση για το πειθαρχικό.

Τα δικά μας αιτήματα είναι:

–          Να καταργηθεί όλο το πειθαρχικό νομοθετικό πλέγμα που υπονομεύει τη δημοκρατική λειτουργία της εκπαίδευσης.

Σε κάθε περίπτωση ζητούμε να καταργηθούν άμεσα:

–        η διάταξη που θέτει τον εκπαιδευτικό σε αργία με την απλή παραπομπή του στο πειθαρχικό συμβούλιο και μάλιστα για το σύνολο των αδικημάτων και

–        η διάταξη που ορίζει ως αδίκημα την «αναξιοπρεπή ή ανάρμοστη ή ανάξια για υπάλληλο συμπεριφορά εντός ή εκτός υπηρεσίας».

 Ο Υπουργός Παιδείας περιορίζεται, απ? ότι φαίνεται, σε μια πολύ μικρή παρέμβαση σε αυτό το Πειθαρχικό Δίκαιο, που απέχει πολύ από τις δικές μας προτάσεις, ακόμη και τις επιμέρους.

Αλλά το γεγονός ότι, χρησιμοποιεί κάποιες «συναντήσεις εργασίας» με την ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ για τις επικοινωνιακές του ανάγκες και μόνο, αυτό δεν προάγει κανένα διάλογο, αντίθετα, τορπιλίζει τις όποιες, έστω και επιμέρους συζητήσεις.

Δεν θα συναινέσουμε στην επικοινωνιακή τακτική του Υπ. Παιδείας.

Τα σοβαρά προβλήματα της εκπαίδευσης απαιτούν άμεσες και μεγάλου εύρους ανατροπές στην εκπαιδευτική πολιτική.

Απαιτούνται:

Αύξηση των δαπανών για την παιδεία.

Διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών για να μην υπάρχουν κενά στα σχολεία.

Επαναλειτουργία των τομέων και ειδικοτήτων της ΤΕΕ που καταργήθηκαν και επιστροφή όλων των εκπαιδευτικών σε διαθεσιμότητα στις θέσεις τους, καμία απόλυση εκπαιδευτικού.

Κατάργηση του ν. 4186 (τράπεζα θεμάτων, μεταγυμνασιακή κατάρτιση και μαθητεία, κ.ά.).

Μείωση του αριθμού μαθητών στην τάξη.

Ουσιαστικές αυξήσεις των αποδοχών των εκπαιδευτικών, ιδιαίτερα των νέων συναδέλφων.

Ουσιαστική βελτίωση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών. Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου για την αξιολόγηση

και πολλά άλλα σοβαρά ζητήματα που έχει αναδείξει το εκπαιδευτικό κίνημα.

 Αθήνα, 24/10/2014

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ