ΨΗΦΙΣΜΑ

ΓΙΑ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ?ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ? (TEACHERS 4 EUROPE).

Η Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα (Commission) με την υποστήριξη του Γραφείου Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα και σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, καλεί τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα (και στο σχετικό πρόγραμμα επιμόρφωσης) με τίτλο ?Teachers4Europe? («Εκπαιδευτικοί για την Ευρώπη»).

Οι επιδιώξεις του προγράμματος αναφέρονται μέσα στην ίδια την πρόσκληση: ?……Τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών είναι: Να διαχειριστούν αποτελεσματικά τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες του Ευρωπαϊκού Οικοδομήματος προκειμένου να γίνουν οι ίδιοι κοινωνοί της ευρωπαϊκής ιδέας. Να εμπλουτίζουν τις γνώσεις και εμπειρίες των μαθητών της Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξης Δημοτικού σχετικά με το νέο περιβάλλον, τις ευκαιρίες που παρουσιάζει σε ευρωπαϊκό επίπεδο…..Να αποτελέσουν μέλη μιας πανευρωπαϊκής κοινότητας που θα προωθεί και θα ενθαρρύνει πρωτοβουλίες σχετικές με την αξιοποίηση της Ενιαίας Αγοράς και τη βελτίωση των συνθηκών ζωής τους……. ?.

Οι εμπνευστές του προγράμματος ενδιαφέρονται επίσης οι εκπαιδευτικοί που θα συμμετάσχουν να είναι… γνήσιοι εκφραστές των αντιλήψεων που θα κληθούν να… μεταλαμπαδεύσουν. Έτσι, ανάμεσα στα κριτήρια για την επιλογή όσων θα συμμετάσχουν στη δράση συμπεριλαμβάνεται ο «Ευρωπαϊκός Προσανατολισμός» του ίδιου του εκπαιδευτικού.

Αλήθεια, μέσα από το εν λόγω πρόγραμμα θα μάθουν τα παιδιά:

–          Ότι στην Ε.Ε. υπάρχουν αυτή τη στιγμή 27 εκατομμύρια άνεργοι;

–          Ότι η Ε.Ε., από κοινού με το ΔΝΤ και την κυβέρνηση τσακίζουν τη ζωή και το μέλλον χιλιάδων παιδιών στην Ελλάδα, που μένουν χωρίς ασφάλιση και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, για να στηρίξουν τα κέρδη των τραπεζιτών, των εφοπλιστών και των βιομηχάνων;

–          Ότι η Ελληνική Προεδρία στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα διαχειριστεί τη συνέχιση της αντιλαϊκής επίθεσης, με μνημόνια διαρκείας για όλους τους λαούς;

Ότι η Ε.Ε. έχει αιματοκυλήσει τα παιδιά και το ς λαούς της Γιουγκοσλαβίας, του Ιράκ, της Λιβύης, της Παλαιστίνης κ.α.;

Θα διδαχθούν οι μαθητές:

–          Ότι την ώρα που υπάρχουν πεινασμένοι συμμαθητές τους στο σχολείο, η Ε.Ε. και η ελληνική κυβέρνηση δαπανούν 3,5 εκ. ευρώ για να προωθήσουν μέσω της αξιολόγησης το «νέο σχολείο» της ημιμάθειας και των χορηγών;

–          Ότι η Ε.Ε. ζητά να γίνουν απολύσεις εκπαιδευτικών;

–          Ότι θέλει οι εργαζόμενοι να δουλεύουν χωρίς δικαιώματα, χωρίς ασφάλιση, κυριολεκτικά για ένα κομμάτι ψωμί;

–           Ότι απαιτεί να μειωθούν οι δαπάνες για την εκπαίδευση και την υγεία, με αποτέλεσμα πολλά σχολεία να μην μπορούν να αγοράσουν ούτε πετρέλαιο;

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καλεί τους εκπαιδευτικούς να μην συμμετέχουν στο πρόγραμμα.. Να μη δεχτούν οι εκπαιδευτικοί να γίνουν  «παπαγαλάκια» της πολιτικής της ΕΕ. Έχουμε υποχρέωση να διδάξουμε την αλήθεια, να πούμε τα πράγματα με το όνομα τους για τα «έργα και τις ημέρες» της Ε.Ε. κι όχι να μπολιάζουμε τους μαθητές μας με τις σάπιες αξίες της.

Σημειώνουμε ότι το πρόγραμμα αυτό δεν είναι το μοναδικό. Τον τελευταίο καιρό, ιδιαίτερα μπροστά στις ευρωεκλογές, γινόμαστε συνέχεια μάρτυρες τέτοιων προγραμμάτων που στοχεύουν στον εξωραΐσμό της Ε.Ε. μέσα από το εκπαιδευτικό σύστημα και τα σχολικά βιβλία. Σε πολλά Λύκεια συγκεντρώνουν τα παιδιά της Γ? Λυκείου (που ψηφίζουν στις ευρωεκλογές) και αφιερώνονται πολλές διδακτικές ώρες για να καθαγιαστεί η Ε.Ε. Μοιράζουν μάλιστα και εγχειρίδιο της ίδιας της Ε.Ε. με τίτλο «Η Ευρώπη σε 12 μαθήματα».

Πριν λίγο καιρό, το Υπουργείο Παιδείας μαζί με την ΕΕ, οργάνωσαν φιέστες στα σχολεία, προκειμένου να «τιμήσουν» τα 20 χρόνια της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το σύνθημα της αισχρής αυτής προπαγάνδας στα μυαλά των νέων παιδιών είχε τίτλο «20 χρόνια Ευρωπαϊκή Ένωση, τι κερδίσαμε και τι χάσαμε»!

Αποτελεί πρόκληση το γεγονός, ότι την ώρα που τα ταμεία των σχολείων είναι άδεια, που πολλοί μαθητές μας δεν έχουν καν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, την ίδια ώρα να δαπανούνται τεράστια ποσά για την υλοποίηση προγραμμάτων που σκοπεύουν να εξωραΐσουν την Ε.Ε. στα μάτια των μαθητών.

Κατεβάστε το Ψήφισμα σε μορφή pdf … εδώ