ΟΜΙΛΙΑ ΓΓ ΟΛΜΕ ΘΕΜΗ ΚΟΤΣΙΦΑΚΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ

ΣΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΣΧ ΓΙΑ την «Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας στην Εκπαίδευση»

 

Κυρίες και κύριοι βουλευτές

Δραματικές είναι οι επιπτώσεις της πολιτικής των μνημονίων που ασκείται στη χώρα μας και στην εκπαίδευση:

Οι δαπάνες μειώθηκαν κατά 33% (2009-2013), μείωση που θα φτάσει το 47% το 2016.

Τα σχολεία δεν έχουν χρήματα για τις στοιχειώδεις ανάγκες τους.

Οι γονείς καλούνται όλο και περισσότερο να βάζουν το χέρι στη τσέπη και από το υστέρημά τους (όταν υπάρχει) για να συμβάλλουν στις ανάγκες των σχολείων.

Έχουμε συγχωνεύσεις / καταργήσεις σχολείων και υποστηρικτικών εκπαιδευτικών δομών,   κατάργηση βιβλιοθηκών, κατάργηση προγραμμάτων στήριξης των μαθητών κ.λπ.

Ο αριθμός των εκπαιδευτικών μειώθηκε κατά 15,2% (2010-2012) και παράλληλα απολύονται οι αναπληρωτές με μείωσή τους κατά 87%, από το 2010. Εφέτος είναι η πρώτη φορά που θα τελειώσει η σχολική χρονιά με σοβαρότατα κενά (32.000 ώρες την εβδομάδα χωρίς εκπαιδευτικούς στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση).

Οι εκπαιδευτικοί εξαθλιώνονται με μισθούς 600 ευρώ ενώ οι μειώσεις των μισθών μας έφτασαν ακόμα και στο 45%. Αυστηροποιήθηκε το πειθαρχικό δίκαιο με αποτέλεσμα να παραπέμπεται ο εκπαιδευτικός για το παραμικρό στα πειθαρχικά συμβούλια και με την παραπομπή του αυτή, πριν ακόμα κριθεί η υπόθεση,  να τίθεται αυτόματα σε αργία!

Η σχεδιαζόμενη αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών, οι υποχρεωτικές μετακινήσεις και μεταθέσεις, η αύξηση του αριθμού των μαθητών στην τάξη και οι νέες συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων θα επιφέρουν, εκτός του αυξημένου εργασιακού φόρτου, ανακατανομή των οργανικών θέσεων σε όλη τη χώρα. Υπάρχουν εκπαιδευτικοί που διδάσκουν και μετακινούνται ακόμα και σε 6 σχολεία και από το ένα χωριό στο άλλο διανύοντας ατέλειωτα χιλιόμετρα!

Αυτά έχουν σοβαρές επιπτώσεις όχι μόνο στις εργασιακές σχέσεις και στην οικογενειακή ζωή των εκπαιδευτικών, αλλά και στην ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία.

Διαβάστε περισσότερα … εδώ

Διαβάστε τη δευτερολογία του ΓΓ της ΟΛΜΕ … εδώ

Δείτε το σχετικό βίντεο … εδώ